Jess, kahdeksan tunnin päästä mun pitäisi istua lentokoneessa nokka kohti Singaporea.. Ei yhtään ikävä ajatus.. Nyt mietin, että yrittäisiköhän sitä vielä löytää uuden matkalaukun sitä ennen -  mun laukut kun on joko liian pieniä (ja mahdollisten ostosten takia en viitsi nyt pakata kovin tiiviisti vaikka varmasti saisinkin kaikki mahdutettua pienempäänkin tilaan) tai sitten liian suuria. Mutta voi olla, että otan suosista ison laukun, saahan sitten ainakin shoppailla vapaasti.. :)

Olin viikolla karaokessa (täällä se toimii tyyliin vuokrataan huone karaokelaitteilla omalle seurueelle) kiinalaisten kanssa. Hintaan sisältyi myös kiinalainen (tai kuulemma oikeasti Taiwanilainen, mutta mulle se on ruuan puolesta aika sama asia..) buffetti. Olihan siellä ihan hyvää paistetua riisiä.. Ja kiva suklaaputous, johon sitten sai dippailla vaahtokarkkeja tai hedelmiä  (ja tomaatteja..). Mutta yksi asia mitä taas kerran mielessäni ihmettelin, on kiinalaisten suunnaton ahneus "ilmaiseen" ruokaan, mun mielestä voittavat suomalaisetkin buffettikäyttäytymisessä.. Jees ja sitten laulettiin - tai kiinalaiset lauloi. Oli siellä muutamia englanninkielisiä laulujakin, mutta kun mä olen niin surkea tietämään niitä, joistain sentään osasin kertosäkeistön... Suurimmaksi osaksi kuitenkin oli kiinalaisia. Mulla oli omana mielenkiintona yrittää bongata sanoista tuttuja merkkeä..

Uuden pyöränkin ostin, taas Giantin. Kiinalaiset tosin totesivat, että toi on vaarallinen merkki, liian haluttua varkaille. Ostin kyllä sitten viimenkin myös tukevan rautakettingin ja siihen mulla on abloyn lukko, jospa noi yhdessä pyörään kiinteästi asennetun lukon kanssa hieman hillitsisivät varastelua. Pyöräostoksilla kävin uudistetussa isossa Centurymarketissa (joka oikeasti on mun lähikauppa, mutta jota yritän yleensä vältellä parhaani mukaan, siellä on aina liikaa ihmisiä). Valitettavasti siellä ei ollut ihan samaa mallia, kuin mun edellinen pyörä, ja värivalikoimakin oli hieman rajoitettu, valittavana oli vaaleanpunainen ja vaaleansininen. Otin sitten sen punaisen. Aika pieneltä toi pyörä taas tuntui, en tiedä, onko se jotenkin pienempi kuin edellinen, vai olinko vain jo unohtanut, kuinka kippurassa täällä joutuu ajamaan..

Kävin uudelleen ihan vapaaehtoisesti siellä kaupassa vielä viikollakin, ajattelin tutkia tarkemmin, minkälaiset ruokavalikoimat siellä nyt on. Varmaan aika samat kuin ennenkin, tosin nyt löysin jopa naudan jauhelihaa, jota en ole ennen täällä valmiina nähnyt. Voi sitä olla ollut aiemminkin, mutta aiemmin tuon kaupan lihaosasto oli sen verran vastenmielisen näköinen ja -hajuinen, että taisin yleensä kiertää sen kaukaa.

Mutta nyt taidan lähteä katsomaan lähikrääsämarkkinoilta, josko sieltä löytyisi mulle laukkua. Ja varmaan pakkaamistakin täytyisi jo miettiä. Aion ottaa molemmat kamerat mukaan, jos vaikka saisin pitkästä aikaa laitettua jotain kuviakin tänne. Ratsastusreissusta olisin varmaan laittanut kuvia, mutta mun pikkukamera teki tenän. Tai oikeastaan sen muistikortti teki, kamera vaan valitti koko ajan, että muistikorttihäiriö. Mutta kortinlukija kyllä löysi sieltä vanhoja kuvia, ja kun poistin sieltä kaikki tiedostot, niin kamerakin suostui taas sen kanssa yhteistyöhön. Hyvä niin, tosin se kamera on muutenkin vähän oikutellut vime aikoina, joten voi olla uudenkin ostaminen pakkoin edessä. Pokkari kun on kuitenkin kiva siitä, että se on niin pieni ja kevyt, että sitä viitsii pitää mukanaan.. Vielä kun muistaisi ottaa sillä kuvia..